Головна | RSSП`ятниця, 03.04.2020, 22:28

Черкащанський

навчально-виховний
комплекс
Миргородської районної ради
Полтавської області

Меню сайту
Фінансовий звіт
ПЕРЕГЛЯНУТИ
Форма входу

Методичні рекомендації

Стан підручників є важливим показником рівня виховної роботи в школі, першою візитною карткою школи.

 Сьогодні потрібна систематична робота як бібліотекаря, так і директора школи, класних керівників, учителів щодо збереження й розширення книжкового фонду, формування його ядра. Треба перекреслити стереотипні підходи до комплектування фонду: шукати шляхи розширення книжкового фонду нетрадиційними методами, проводити доброчинні акції «Подаруй книгу», «Підтримай бібліотеку», «Родина – бібліотеці», «Живи, книго!» та інші.

 Питання збереження книжок, книжкових фондів шкільних бібліотек в остання роки все більше турбує не тільки бібліотечних працівників, керівників шкіл, учителів, а й усю широку громадськість. Проте фонди бідніють не тільки тоді, коли не надходить нова література, а й тоді. Коли книжка втрачена. Коли вона пошматована, вирвані сторінки, ілюстрації. Продовжити життя книги насамперед – запобігти її швидкому старінню.

 Дбайливе ставлення до книжки – проблема моральна. І тут потрібно об’єднати зусилля школи, сім’ї, бібліотеки.

 Тільки ефективна продумана система роботи з дітьми сприятиме вихованню в них читацьких навичок та навичок умілого користування книжкою.

У зв’язку з цим можна провести бесіди:         

 «Чи знаєш ти, для чого складається фонд підручників»;

 «Як створюється підручник, книжка»;

 «Бережи підручник»;

 «Як берегти книгу»;

 «Правила читання книги»;

 «Звідки книга прийшла»;

 «Скільки коштує підручник»;

 «Моя книга – моє обличчя»;

 «Бережи книжку – джерело знань»;

 «Книга – твій найкращий друг»;

 «Чи знаєш ти свій підручник».

 У класних кімнатах доцільно мати стенд, на якому розмістити правила користування книжкою. Тут можуть бути і прізвища учнів, які зберігають свої книжки найкраще. Учні, які дбайливо ставляться до книжки, усіляко заохочуються. Це можуть бути невеличкі подарунки, книжки, листівки, закладки.

 Для більшої зацікавленості дітей у підтриманні доброго стану навчальної книги можна вдатися до такого заохочення: кращий підручник видається тому. Хто здав кращий за станом наприкінці року. Це потребує від учителів, бібліотекарів точності та об’єктивності. У кожному класі створюється актив бережливих, які перевіряють стан підручників, проводять змагання. Роботу активу організовують і контролюють не лише учні, а й вчителі. Рейди-перевірки стану підручників здійснюють в окремих класах і в усій школі.    

 Форма відомості рейду-перевірки стану збереження підручників може бути такою:

№ з/п       Дата      Клас        Прізвище, ім’я учня      Зауваження       Відмітка про виправлення

Форми ознайомлення з наслідками перевірки можуть бути різні: тематичні лінійки, спеціальні випуски «Блискавок», доведення до відома батьків на батьківських зборах.

 Для підведення підсумків змагання визначаються критерії оцінювання стану книги:

 відмінний (5) – був у користуванні, але не має пошкоджень і помарок, має обкладинку і закладку;

 хороший (4) – має незначні пошкодження і помарки;

 задовільний (3) – має значні пошкодження і помарки, але придатний для користування;

 незадовільний (2) – має значні пошкодження і помарки, не придатний для користування.

 Замість оцінок можна використовувати кольорові позначки (5 – червоний, 4 – зелений і т.п.).

 Результати змагань можна оцінювати балами приблизно так:

 збереження у відмінному стані книг – 5 балів;

 збереження обкладинки – з бали;

 виготовлення закладки – 1 бал.

 Для заохочення в змаганнях учні, які мають оцінку «5» за збереження навчальних книг, одержують емблеми переможців, кольорові вимпели, виготовлені членами бібліотечного активу. Кращі класи нагороджуються грамотами.

 

 

Кодекс читача

1. Якщо хочеш поговорити з кимось – відкрий книгу.

 2. Якщо ти занудьгував – візьми книгу.

3. Якщо хочеш одержати пораду – відшукай її в книзі.

4. Якщо мрієш знайти друга – подружи з книгою.

5. Якщо мрієш стати справжньою людиною – читай книги.

 6. Якщо хочеш відчути безмежні можливості людського розуму – працюй із книгою.

 1. Література, яка призначена для використання в читальному залі, додому не видається.

2. Література з читального залу видається вчителям для проведення уроку або учням для копіювання на 10-20 хвилин.

3. Література з читального залу видається на нічний абонемент з 14.45 до 8.15 наступного робочого дня (крім енциклопедій).

4. Кількість друкованих видань та інших документів, що видаються в читальному залі, як правило, не обмежуються.

 5. Користувачі в читальному залі мають дотримуватися тиші, не заважаючи працювати іншим.

6. Читачі у верхньому одязі, з портфелями до бібліотеки не допускаються.

7. Якщо ви користуєтеся відкритим фондом, книги потрібно ставити на те місце, де ти їх взяв. Читачі мають право: · отримувати у тимчасове користування наукову, навчальну, художню, довідкову, методичну літературу на абонементі та в читальному залі; · користуватися всіма видами довідково-бібліографічного обслуговування; · брати участь в читацьких конференціях, літературно-музичних вечорах, диспутах та інших заходах, що їх проводить бібліотека.

 1. Перед записом у бібліотеку читач повинен ознайомитися з правилами користування бібліотекою і підтвердити своє зобов’язання їх неодмінного виконання підписом на читацькому формулярі.

2. Художня література видається у кількості не більше трьох примірників строком на 15 днів.

3. Рідкісні та цінні видання, альбоми, атласи, енциклопедії, інші додаткові видання, а також поодинокі примірники, книжки підвищеного попиту видаються лише в читальному залі.

4. Бібліотекар має право продовжити термін користування літературою на прохання читача, якщо на неї нема попиту з боку інших читачів.

 5. Читач розписується у читацькому формулярі за кожний одержаний примірник, що засвідчує факт видачі читачу літератури.

 6. Читачі зобов’язані дбайливо ставитися до книжок, одержаних із фондів бібліотеки, повертати їх у встановлені терміни, не робити в них ніяких поміток, не виривати і не загинати сторінок, не виймати картки із каталогів і картотек, не порушувати розстановку фондів з відкритим доступом.

7. При отриманні літератури читач має ретельно передивитися її, і якщо виявить якісь дефекти, - повідомити бібліотекаря, який зобов’язаний зробити на виданні відповідні службові позначки.

8. Відповідальність за зіпсовану літературу несе читач, який користувався нею останній.

9. Читачі, що завдали бібліотечному фонду збитків, несуть матеріальну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законодавством України. 10. Читачі, що втратили книжки з бібліотечного фонду або завдали їм непоправної шкоди, повинні замінити їх відповідно такими ж або визнаними бібліотекою рівноцінними. Грошова компенсація встановлюється по ринкових цінах, що діють на день розрахунку.

11. На час літніх канікул учні повинні повернути до бібліотеки книжки та інші отримані матеріали.

 12. На початку кожного навчального року читач повинен перереєструватися.

13. Читачі, що закінчили школу до отримання свідоцтва повинні повністю розрахуватися з бібліотекою і підписати обхідний лист. 14. Читачі повинні дотримуватися тиші в читальному залі бібліотеки.

15. За порушення правил користування бібліотекою читач може бути позбавлений права користуватися всіма пунктами видачі літератури на термін, що визначається адміністрацією бібліотеки.

1. Запис читачів проводиться на абонементі. Учні записуються – за списком класу, вчителів та працівників школи – в індивідуальному порядку, батьків – за паспортом.

2. На кожного читача заповнюється читацький формуляр згідно із встановленим зразком, який дає право на користування бібліотекою.

3. Читачі повинні ознайомитися з правилами користування бібліотекою та підтвердити зобов’язання про їх виконання своїм підписом.

4. Термін користування літературою: - для солодших читачів – 15 днів; - для старших читачів – 30 днів.

 5. Шкільна бібліотека визначає право читачів на видання документів: - для молодших читачів – до 3-х видань; - для старших читачів – 5-11 (кількість не обмежується).

6. Термін користування документами може бути продовженим, якщо немає підвищеного попиту серед інших користувачів або скороченим, якщо видання

користується підвищеним попитом чи є в єдиному примірнику.

7. Користувачі (крім учнів 1-5 класів) розписуються в читацькому формулярі за кожний екземпляр видання, повернення документів, фіксується відміткою бібліотекаря (в даному випадку ставиться дата повернення).

8. З книгами поводитися обережно, щоб їх змогли прочитати більше дітей. Книжки – як люди: народжуються, живуть, старіють. Як люди, можуть хворіти. Але будь-яку хворобу легше попередити, ніж вилікувати. Тому варто дотримуватися таких правил користування книгою: · бери книгу чистими руками; · сторінки перегортай за верхній куток; · не читай під час їди; · не клади в книгу ручок, олівців та інших товстих предметів – від цього рветься палітурка книги; · не перегинай книжку, не загинай сторінок; · зроби закладки для книг і користуйся ними; · не виривай сторінок та ілюстрацій; · не малюй і не пиши в книзі; · дома відведи книгам окреме місце.

1. Не можна читати лежачи.

2. Не можна читати, коли погане освітлення.

 3. Промені світла повинні падати на книгу зліва або зверху.

4. Книгу тримати не ближче ніж 30 см від очей.

5. Не можна читати книгу і дивитися телевізор одночасно: це може призвести до перенапруження очей.

6. Кожну годину потрібно давати очам відпочивати 10-15 хвилин.

Пошук
Календар
Календар свят України. Граматика української мови
Наш друзі



Copyright MyCorp © 2020
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz